Zeynep Dilara Akyürek / Milliyet.com.tr – ‘Batuhan A’, 1971’de inşası tamamlanan gemi, 69 metre uzunluğunda bir kargo gemisiydi. Normal şartlarda 25 ila 30 yıl sağlıklı kullanılabilen gemilere göre 2 kat daha yaşlıydı. Mermer tozu gibi ağır bir yük taşıyan geminin, sert hava koşullarında sefere çıkması da ne yazık ki kayıplarla sonuçlandı. 15 Şubat gününün ilk ışıklarında, saatler 06.30’u gösterirken ‘Batuhan A’nın batmaya başladığı haberi kıyı emniyetine ulaştı. Marinetraffic’ten alınan son bilgilerde geminin 2.4 deniz mili hızla seyrettiği yazıyordu. Bursa Karacabey açıklarında, içerisinde 6 mürettebat bulunan Batuhan A, Marmara’daki hava koşullarına dayanamamıştı. Olay yerine hızla 2 Sahil Güvenlik Gemisi ve 2 Sahil Güvenlik Botu sevk edildi. Eş zamanlı olarak Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü tarafından da 2 adet römorkör de bölgede görevlendirildi. Ancak saatler süren çalışmalar ne yazık ki sonuçsuz kalıyordu. Olay yerindeki yetkililerden, Batuhan A’dan suya indirilen bir can salı, yani filikanın da boş olduğu bilgisi geldi.
Saatler ilerlerken arama-kurtarma çalışmalarına destek olmak üzere 1 sahil güvenlik korveti ve 1 sahil güvenlik uçağı da bölgeye intikal etmek üzere harekete geçti.
2 GÜN ÖNCE AYRILMIŞ!
BATUHAN A isimli gemiyi ve 6 mürettebatını arama çalışmaları sürerken, kayıp mürettebatın isimleri de belli oldu. Mermer tozu yükünü Gemlik Limanı’na götürmek üzere, dün saat 20.30’da Marmara Adası Badalan Limanı’ndan kalkış yaptığı öğrenilen gemide, kaptan Hasan Mehmet Uyanık (69), başmühendis-makinist Murat Çalışkan (33), usta gemici ve aynı zamanda geminin sahibi olan Murat Altıntaş (51), gemici olarak kayıtlarda yer alan aşçı Zeynep Kılınç (33), makine stajyeri Ahmet Atav (22) ve yağcı olarak görev yapan Doğuşcan Yaylak’ın (24) olduğu öğrenildi. Ancak tüm bu bilgileri ve gidişatı değiştirecek haber gemide yağcı olarak görev yapan Doğuşcan Yaylak’tan geldi. Son videosunda teşekkürlerini sunduğu görülen Yaylak’ın Batuhan A gemisinden 2 gün önce ayrıldığı ortaya çıktı.
Doğuşcan Yaylak tarafından gemide çekilen son görüntüler
Milliyet.com.tr’ye konuşan Doğuşcan Yaylak bilinenin aksine hayattaydı ve daha iyi bir iş bulduğu için gemiden ayrılmıştı.
Batuhan A isimli geminin batığı Marmara Denizi’nde 51 metre derinlikte bulundu. Sonarla tespit edilen gemideki mürettebatı arama çalışmları hızlandırıldı. MarineTraffic’ten alınan bilgiye göre bölgede yoğun bir gemi trafiği var.
‘AYRILMASAYDIM BEN DE OLACAKTIM’
Doğuşcan Yaylak, gemiden ayrılırken aşçı Zeynep Kılınç ve kaptan Hasan Mehmet Uyanık’ın kendisine kalması konusunda ısrarcı olduğunu ancak kendisinin kabul etmediğini belirtti. Arkadaşları için çok üzgün olduğunun altını çizen Yaylak, gemide çektiği son görüntüleri de paylaşarak şunları söyledi:
“Ben daha 2 gün öncesine kadar gemideydim. Hiçbir sıkıntımız yoktu, çalışıyorduk. ‘Ben büyük gemiye gitmek istiyorum’ dediğimde, ‘Son seferi yapalım, öyle git’ dediler. İzine gidiyorum diye ayrıldım, çıkarken onun için listede adım yazıyor. Uyandım bir baktım gemi batmış, ben de uyanınca haberi aldım. Benim yerime başka bir yağcı arkadaş gelecekti, ben onu görüp tanımadan gemiden ayrıldım. Adını bilmiyorum. Emniyet’e bilgi verdim, beni görüntülü aradılar. Hangi kamarada kim kalıyor diye konuştuk ve onlara krokiyi çizdim. Tüm ailem beni öldü biliyor. İzinlerimiz tamdı zaten, izin almasak çıkamayız. Yaşlı gemi ama kötü havalarda da çıkıyorduk. 2021’deki kazada ben yoktum. Eski gemi olduğu için su almış olabilir. Düne kadar arkadaşlarımla konuşuyordum, birden yok oldular. Stajyer yağcı Ahmet de gemideydi. O da kayıplar arasında.”
Solda Doğuşcan Yaylak ve yanında gemide stajyer yağcı olarak görev yapan Ahmet Atav
GÜNDEM
05 Kasım 2024SPOR
05 Kasım 2024GÜNDEM
05 Kasım 2024SPOR
05 Kasım 2024SPOR
05 Kasım 2024GÜNDEM
05 Kasım 2024GÜNDEM
05 Kasım 2024