1950’de başlayan dünya şampiyonasının 75. sezonu, önümüzdeki hafta Bahreyn’de start alıyor. Formula 1’de her yeni sezon, tüm takımlar ve sürücüler için yeni umutlar demek. Ama Max Verstappen ve Red Bull Racing’in favori gösterildiği sezona başlarken, diğerlerinin şampiyonluğu kovalama umudu pek fazla yok.
Aslında sürücülerin yer değiştirmesi açısından, 2024 sezonu son dönemin en sakin transfer dönemine sahne oldu. 2023’te sezonu bitiren tüm sürücüler, 2024’e aynı takımlarda başlıyor. Yani gerçekte bu sezon öncesinde hiçbir transfer yaşanmadı. Ancak buna rağmen, sadece 14 hafta süren kış döneminde, bomba gibi haberler art arda geldi.
Kış aylarının, hata belki de son 10 yılın en büyük transfer haberi, 2025 için Lewis Hamilton’ın Ferrari’ye geçmesiydi. Mercedes ile altı dünya şampiyonluğu yaşayan İngiliz sürücü, geçen sene Mercedes ile 2024 ve 25’i kapsayan iki yıllık bir kontrat imzalamış olmasına rağmen, belki de kırmızının cazibesine daha fazla dayanamadı ve Ferrari’nin yolunu tuttu. Bu haber, Tifosi adı verilen dünya çapındaki milyonlarca Ferrari taraftarının daha şimdiden 2025’i beklemeye başlamasına neden oldu.
2025’te Charles Leclerc Lewis Hamilton gibi bir yıldız sürücü kadrosuyla, Ferrari’ye dair beklentiler elbette artacak. Ancak son iki senede sorunlu Mercedes ile tek bir yarış dahi kazanamayan Hamilton’ın asıl hedefi, muhtemelen, bir sene İtalyan takımına alıştıktan sonra, 2026’daki yeni dönemde Ferrari’nin yepyeni otomobiliyle kuvvetli bir başlangıç yapıp şampiyonluğa oynamak. Bakalım Ferrari’nin direksiyonuna oturduğunda 40 yaşında olacak Hamilton, daha önce Fernando Alonso ve Sebastian Vettel’in tüm çabalarına rağmen yakalayamadığı Ferrari şampiyonluğuna ulaşabilecek mi?
Önemli haberler
Kış aylarında ayrıca Haas takımının popüler takım patronu Gunther Steiner’in ayrılması, belki de Barselona yerine Madrid’in önümüzdeki dönemde bir cadde pist ile F1 takvimine katılması, yarış dünyasının efsanevi ailesi Andretti’nin Amerikan otomotiv devi Cadillac ile kurduğu ortaklığa rağmen Formula 1’e girmesinin kabul edilmemesi, Red Bull’un başarılı takım patronu Christian Horner’ın, detayı bilinmeyen uygunsuz bir davranışı nedeniyle takım içinde soruşturmaya uğraması ve son olarak AlphaTauri’nin ve Sauber’in bazı ülkelerde tartışılan sponsorlarla isim değiştirmeleri art arda gelen önemli haberler arasındaydı.
Formula 1’in 75. sezonu, tüm yarışlar tamamlanabilirse, 24 yarış ile spor tarihinin en uzun sezonu olacak. Bu nedenle sezon Şubat ayının son günü başlayıp, Aralık’ın ilk haftasına kadar devam ediyor. Bahreyn ve Suudi Arabistan’da Cumartesi günü yapılacak yarışlarla başlayan yoğun sezon, devasa bir dünya turunun ardından geleneksel şekilde Abu Dhabi’de sona erecek. Altı hafta sonu sprint yarışlar da yapılırken, bu yarışlarda sprintin kısa sıralaması Cuma günü, sprint yarış ise Cumartesi sabahı yapılacak. Devamında Cumartesi öğleden sonra normal sıralama turları ve Pazar günü ise ana yarış olan Grand Prix takip edilecek.
Güç dengeleri…
Bu yazı kaleme alınırken Bahreyn’deki üç günlük testler halen devam ediyordu. Dolayısıyla testler tamamlanmadığından, otomobil ve takımların güç dengesine dair tahmin yapmak biraz daha zor. Ama eldeki kısıtlı verilere bakarak, Red Bull ve Verstappen’in sezonun favorisi olduğu söylenebilir. Ferrari, tıpkı geçen sene olduğu gibi tek turda Red Bull’u geçebilecek kadar hızlı, yarış temposunda biraz daha geride gözüktü.
Zirvede yer alabilecek bu iki takımın ardından, sanki Mercedes ve McLaren gelecek gibi duruyor. Sonraki grupta ise Alpine, Racing Bulls (geçen seneki AlphaTauri) ve Aston Martin gözüküyor. Williams, Sauber ve Haas ise arka grubu oluşturacak gibi.
YENİ SEZONDAN ÖNEMLİ NOTLAR
– Bu sezon Formula 1, 24 yarışla tüm zamanların en uzun takvimine sahip.
– Çin, pandemi yıllarının ardından yeniden Formula 1’e ev sahipliği yapıyor.
– Çin, Miami, Avusturya, Amerika, Brezilya ve Katar sprinte ev sahipliği yapacak.
– Japonya yarışı uzun yıllar sonra takvimin ilk haftalarında koşulacak.
– Alpha Tauri takımı yeni sezonda ismini Visa Cash App RB olarak değiştirdi.
– Alpha Romeo takımı yeni sezonda ismini Stake F1 Team Kick Sauber yaptı.
– Cuma günkü 1. antrenman seansları sonrasında sprint sıralama yarışı yapılacak.
– Sezonun ilk iki grand prix’sinde ana yarışlar cumartesi günleri koşulacak.
TÜM GÖZLER İSTANBUL PARK’TA
2024 yılı, ülkemizde otomobil sporları adına tek uluslararası arena olan, ancak on yılı aşkın bir süredir mevcut kiracı şirketin tutumu nedeniyle sportif amaçlarla kullanılamayan İstanbul Park adına da önemli gelişmelere gebe. Pistin ve arazinin sahibi olan Vakıflar Genel Müdürlüğü, mevcut kiracı şirketin 2023 Temmuz ayında kira sözleşmesi bitmiş olmasına rağmen kullanmaya devam ettiği pistin işletmesine dair Nisan ayı başında yeni bir ihalenin açılacağını duyurdu. İhalenin şartnamesinde ‘milli sporcu yetiştirilmesini sağlamak üzere pistin bedelsiz olarak TOSFED kullanımına açılması’ şart koşuldu.
Pistin kapılarının, 2005’ten bu yana ilk kez, düzenli şekilde Türk sporu ve sporcusuna açılmasının yanı sıra; ihale koşullarında yer alan Formula 1’in 2026’da ülkemize geri getirilmesi şartı da hem otomobil sporları hem de ülkemiz tanıtımı açısından çok önemli bir potansiyel gelişme olarak göze çarpıyor.
Bu ihalenin sonuçlanmasının ardından, hem otomobil sporlarının ve sporcularımızın ülkemizdeki gelişimi hem de F1 dahil pistte düzenlenebilecek uluslararası yarışlar ile ülkemizin tanıtımı ve spor turizmi açısından önemli artıların yakalanabilme ihtimali, spor severleri heyecanlandırıyor. Başlamak üzere olan F1 sezonu dışında, önümüzdeki aylarda İstanbul Park’a dair gelişmeleri de yakından takip edeceğiz.
GÜNDEM
14 Kasım 2024SPOR
14 Kasım 2024GÜNDEM
14 Kasım 2024SPOR
14 Kasım 2024SPOR
14 Kasım 2024GÜNDEM
14 Kasım 2024GÜNDEM
14 Kasım 2024